Яким має бути мовлення майбутнього першокласника, аби успішно опановувати шкільне навчання?

Почнемо зі звуковимови. Дитина шести років має правильно вимовляти всі звуки рідної мови. Може лише продовжуватись робота над дикцією, тобто над корекцією вимовляння звуків в мовленнєвому потоці.

Фонематичні процеси розвинені настільки, що дитина може на слух розрізняти всі звуки мовлення, виділяти їх з мовленнєвого потоку та визначати послідовність. Розвинена здатність до фонематичного аналізу і синтезу є важливою умовою для оволодіння навичками читання та письма.

Словниковий запас дитини є досить великим, володіє навичками словотворення та словозміни.

Мовлення дитини здебільшого граматично правильне, зустрічаються помилки лише у словах, які є виключеннями або у деяких дієслівних формах слів. Слова у реченнях узгоджені у роді, числі та відмінку.

Все вищеописане слугує основою на якій зформувалося і продовжує розвиватись зв'язне мовлення. Дитина відповідає на питання складними поширеними реченнями, може розповісти про події, які сталися в її житті, переказати сюжет з прочитаної казки чи переглянутого мультика, скласти розповідь на основі сюжетних малюнків. Розповідь може містити близько десяти речень і сорока слів.

Мовлення дитини сьомого року життя, що відповідає описаним мовленнєвим нормам, слугує важливою передумовою успішного шкільного навчання.

Кiлькiсть переглядiв: 210

Коментарi