Почнемо зі звуковимови. Дитина шести років має правильно вимовляти всі звуки рідної мови. Може лише продовжуватись робота над дикцією, тобто над корекцією вимовляння звуків в мовленнєвому потоці.
Фонематичні процеси розвинені настільки, що дитина може на слух розрізняти всі звуки мовлення, виділяти їх з мовленнєвого потоку та визначати послідовність. Розвинена здатність до фонематичного аналізу і синтезу є важливою умовою для оволодіння навичками читання та письма.
Словниковий запас дитини є досить великим, володіє навичками словотворення та словозміни.
Мовлення дитини здебільшого граматично правильне, зустрічаються помилки лише у словах, які є виключеннями або у деяких дієслівних формах слів. Слова у реченнях узгоджені у роді, числі та відмінку.
Все вищеописане слугує основою на якій зформувалося і продовжує розвиватись зв'язне мовлення. Дитина відповідає на питання складними поширеними реченнями, може розповісти про події, які сталися в її житті, переказати сюжет з прочитаної казки чи переглянутого мультика, скласти розповідь на основі сюжетних малюнків. Розповідь може містити близько десяти речень і сорока слів.
Мовлення дитини сьомого року життя, що відповідає описаним мовленнєвим нормам, слугує важливою передумовою успішного шкільного навчання.